Naše červencová dovolená
JoeMax & Lotrinkas
Dnešní datum: 17. 10. 2018  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Weblinks
Hlavní menu

29 30 31

O nás

* Naše červencová dovolená

Vydáno dne 16. 07. 2008 (2819 přečtení)

S Lotrinkou jsme strávili týden zcela mimo pracovní povinnosti, každodenní shon a stres. Sice jsme nevyrazili za hranice našich luhů a hájů, zůstali jsme na chatě u Chrastavy, ale přesto to byla nejbáječnější dovča, jakou jsme si mohli přát...

Chtěli jsme vyjet už v sobotu brzy odpoledne po naší tradiční ňamce, ale původní plán nevyšel. Svůj pracovní notebook jsem mohl opustit teprve až v okamžiku, kdy byly všechny maily vyřízeny, pokyny rozeslány a dokumenty hotovy. Lotrinka tedy trávila den u Simpsonů a já v pracovně. Byt jsme opustili až kolem půl sedmé večer, ale hned jsme šupnuli na dálnici a cesta pohodově ubíhala za popěvků z nového cédéčka NoName.

pohled ze zahrady
Takovýhle každodenní pohled je balzám na duši :o)

V Liberci jsme se stavili nakoupit zásoby v Kauflandu. Když jsme dotlačili plný košík k pokladně, ukázalo se, že neberou platební karty. Naštěstí přímo v obchodě byl bankomat, což bylo velice prozíravé - určitě jsme v tom nebyli sami. Na chatu jsme dorazili pomalu v devět hodin, ale protože bylo ještě docela pěkně, Lotrinka se ujmula rovnání věcí a já vyrazil do lesa pro klestí na táborák. Až na druhý pokus se mi povedlo zapálil oheň, pak jsme se sesedli kolem stylově postaveného tábořiště a vychutnávali praskání dřeva a vůni buřtíků.
Pozn: Nekupujte buřty v Kauflandu, zajděte radši do Plusu!

stylizované ohniště

V neděli pralo sluníčko jak blázen, vzali jsme na sebe plavky (Lotrinka nové, já staré... :o)) a vyrazili na přírodní koupaliště Kristýna na česko-německo-polském pomezí. Cestou jsme se ovšem ještě stavili na trzích v Polsku, kde jsme konečně sehnali nafukovací míč požadované velikosti, Lotrinka něco spodního prádla a můj zrak uchvátila malá krabička s černými singly z 80. let. Zvláště unikátním kouskem byla deska Moti Special, bohužel už dost poškrábaná, tak jsem si aspoň za 30 korun ulovil A-HA se singlem Take On Me a Stars Always Shine on TV :o)

Na koupališti bylo parádně a začalo to už obědem v místní pizzerii. Respektive, mě tuňáková pizza náramně chutnala, Lotrinčiny těstoviny bohužel dopadly o poznání hůře. Voda v jezeře byla tak akorát, krásně jsme se vyblbnuli, abysme pak usnuli na dece a prima se spálili :o) Pak se ale počasí začalo kazit, obloha nejdřív "zmlíkovatěla", aby se zatáhla docela. Kolem páté jsme tak areál opustili a vydali se domů na další buřtíky :o) Cestou jsme se ještě stavili v Plusu pro špekáčky z Králova Dvora, rozhodně lepší než kauflanďácké... Kdo nevěří, ať tam běží :o)

Pondělí a náš výlet do Liberce. Dopoledne jsme se vyřádili na squashi (jen 150 korun za hodinu a ty báječné sprchy!), nakoupili něco málo v místním sociálním Tescu a skočili na oběd. U Labužníka na pěší zóně měli výtečnou hříbkovou polévku a uzenou krkovici, co se jen rozplývala na jazyku. Po kafču a zákusku (který jsme dostali zdarma... pak jsme si to kafe prostě dát museli :o)) jsme se šli mrknout po městě. Každou chvíli nás provázel déšť, a tak jsme běhali zejména mezi obchůdky a hledali nějaké nové sandály pro mojí maličkost. Samozřejmě jsme je sehnali až v posledním, absolutně neznačkovém krámku, Baťa a spol. zklamali.

liberecká radnice

Odpoledne jsme původně chtěli zajít do kina na Kung Fu Pandu, ale tento plán padnul - nechtělo se nám čekat další dvě hodiny ve městě a vydali jsme se domů. Cestou se obloha vyjasnila, sluníčko zahřálo, a tak jsme příjemně poseděli v Chrastavě u kašny :o)

kašna a chrastavská radnice

V úterý jsme si zajeli do nedalekého Frýdlantu. Městečko v krásným náměstím nás překvapilo, bylo tam živěji než u nás v Milovicích :o) Za pozornost stojí roztomilé náměstí s úchvatnou radnicí, kde každou hodinu hraje zvonkohra jinou melodii. Připadal jsem si jak v Itálii :o)

náměstí ve Frýdlantu

Prohlídka místního zámkohradu se protáhla z původních 60 minut na více než dvě hodiny, ovšem díky znalostem paní průvodkyně, které neměla výklad jen našprtaný z papíru, ale o historii toho místa opravdu hodně věděla a ochotně odpovídala na dotazy návštěvníků, a skvěle vybaveným a vyzdobeným interiérům to byl jedinečný zážitek, doporučujeme!

hrad/zámek ve Frýdlantu hrad je krásně zasazený do krajiny

Ve Frýdlantu jsme poobědvali, původně jsme chtěli na kulečník, ale všechny místní herny je prý kulečníhové stoly zrušily (!). Náhradou jsme tedy chtěli zkusit bowling, ale v herně jsme si jen dali kafe a pak nasměrovaly naše autíko na frýdlantskou rozhlednu. V infocentru ale Lotrince jaksi zapomněli říct, že je otevřená jen o víkendech a svátcích :o(

frýdlantská rozhledna

Večer jsme se skvěle pobavili u čtvrtého Indiana Jonese. Dávám Stevenu Spielbergovi zcela zapravdu, když v rozhovoru říkal, že na place byla taková atmosféra, jako by s natáčením navazovali rovnou na třetí díl. Film byl perfektní, doporučujeme jako dnešní č. 2 :o)

Středeční dopoledne jsme strávili u sklenářky ve Vítkově, která nám i v pokročilém stupni těhotenství ochotně na počkání zasklila rozbité okno z chaty. Protože počasí stálo za starou belu, opustili jsme vyhlídky na cachtání venku a odpoledne zajeli do aquaparku v libereckém Babylonu. Lidi, nádhera! Teplá voda, jeskyně, vřídla, tropický déšť, divoká řeka, vířivky, tobogány... Za celodenní vstupné 290 Kč na osobu je to skoro zadarmo! I ceny občerstvení byly poměrně lidové... Báječně jsme si to užili :o)

Při zpáteční cestě nás ale čekalo nemilé překvapení - nastoupili jsme do auta, nastartuju, vyjedu z řady, chci si přibrzdit - a nic! Prošlápl jsem pedál až na podlahu! Opatrně jsme vyjeli z garáží, brzdy sice fungovaly, ale ztratil jsem tlak, brzdilo to nouzově až úplně dole. Venku jsem otevřel kapotu a koukám, brzdovka je opravdu vyteklá. Nikde ale nezůstala žádná kaluž, musel bych si toho všimnout... Večer už jsme servis nesháněli, domů jsme naštěstí dojeli v pořádku.

Ve čtvrtek bylo nejhnusnějí z celé dovolené. Prakticky celý den propršel. Byli jsme jen ve městě nakoupit a podívat se, kde by nám mohli opravit Růženku. Telefon v chrastavském servisu vyzváněl marně, ale našli jsme dílnu v asi 10 km vzdálené Chotyni. V pátek se tam vypravíme... Jinak jsme den strávili v posteli a na kapesním přehrávači od Maxianu si pouštěli Simpsny :o)

V pátek brzy ráno jsme vyrazili do Chotyně. Byli jsme objednáni už na sedmou hodinu, takže jsme si lehce osvěžili ranní vstávání do práce a školy :o) Bloumali jsme po městečku hledajíc servis, abysme vzápětí zjistili, že se nachází na druhé straně mostu... Který byl uzavřen a rekonstruován. GPSka nás na místo dovedla malou oklikou přes vedlejší ves, kde byl most přes Nisu naštěstí v pořádku. Mechanik zjistil, že je prasklý brzdový váleček na pravém zadním kole, odhadl dobu opravy na 4 hodiny a cenu kolem tří tisíc :o( Tak jsem rovnou nechal i přitáhnout ručku a opravit centrál na levých zadních dveřích, to už byla ve srovnání s hlavním úkonem směšná částka. Na místní poště jsem vybral pro jistotu 4 tisíce (to je výhoda, když má člověk Maxkartu...), posnídali jsme v parku a pak se tam rozplácli na lavičkách. Lotrinka se uvelebila v houpačce a spinkala jak miminko :o) Já jsem chvíli pospával v altánku, ale kolem desáté už mě to přestalo bavit a šel jsem se překonávat v hodu frisbee na vzdálenost :o)

Zpátky do servisu jsme se vrátili v jedenáct, právě včas, protože mechanik měl hotovo a jel autíko vyzkoušet. Všechno fungovalo skvěle, panu Halalovi a spol. patří náš velký dík :o) V poledne jsem pozval Lotrinku na oběd k Formánkům do Bílého Kostela, pak jsme koupili v místním koloniálu poslední dva buřty na večer a tradá na chatu. Tam jsme posekali a shrabali zahradu a dokud bylo pěkně, hráli jsme badminton a házeli talířem. Ale k večeru se zase začala obloha zatahovat a sem tam drobně sprchlo. Byl jsem ale rozhodnut, že poslední táborák na rozloučení s dovolenou prostě bude, i kdyby se čerti ženili! To jsem ale netušil, že to pekelníci vezmou tak vážně...

Totiž když už jsem měl nachystané tábořiště, nasekané třísky a pěkně podložené novinama, přihnal se pořádný liják. Ohniště jsem operativně překryl igelitem, aby nenavlhlo, a když přestalo pršet, rozdělal jsem oheň. Sotva mi Lotrinka upekla buřtíka z lásky, objevily se černé mraky a začalo hřmít. Naštěstí jsem už měl připravenu pěknou hromádku dříví, která měla plameny uživit i v dešti. Zvláště dřevo z túje se ukázalo býti rozhodujícím, protože hořelo dlouho a mělo větší výhřevnost než plot :o) Tu ale začalo hřmít ještě víc a já jsem si uvědomil, že se k nám ze západu a jihu řítí dvě bouřky najednou a někde nad naší chatou se sčuchnou!

Zvedl se vítr, začalo pršet, oblohu osvětlovaly blesky a v horách vůkol duněly hromy. Přikládal jsem tak, aby měl oheň pořád sílu, ale jak se střet bouřkových front blížil, bylo jasné, že to nebude žádná sranda. V tom největším pekle se spustili tak prudký liják, že i hranice v ohništi začala nenávratně pohasínat :o( Lotrinka mě asi právem měla za blázna, ale ani v takové situaci jsem se po chvilce zoufalství nevzdal. Napadla mě spásná myšlenka, nabral náruč nasekaného dřeva a vyběhl do bouřky. Polínka jsem pečlivě naskládal tak, aby vytvořily nad ohništěm a ještě žhnoucím dřívím provizorní střechu a déšt tam nemohl. A povedlo se! Polínka se zespoda pěkně prohřála a jakmile slejvák trochu polevil, oheň znovu zaplál naplno :o) Nakonec jsme už skoro po dešti upekli i druhého buřtíka a oheň nechali slavnostně vyhasnout. Jak to asi vypadalo si můžete prohlédnout na obrázku níže... povšimněte si vody na stole a nádobí a ty bílé tečky v obraze jsou odlesky blesku z fotoaparátu v dešťových kapkách.

táborák v bouři

A v sobotu jsme jeli domů... A čímže byla tahle dovolená tak skvělá? Jednak jsme podnikli spoustu věčí, ale hlavně i když jsme se naoko hašteřili i maličko poštěkali, pořád jsme se měli mooooc rádi a ukázali, jak si jeden druhého vážíme :o)

[Akt. známka: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: JoeMax

Novinky
18.04.2010: Blbá sopka!
Kvůli zrušeným letům si musíme pobyt v NY prodloužit o týden, první volný spoj do EU je 25.4. :(

14.04.2010: Jsme v New Yorku!
Zdárně jsme přistáli, ubytovali se a teď vyrážíme na sváču a do města. Večer (je tu teprv 15:54) napíšeme víc!

11.05.2009: resisTrance vol.6:
Nový DJ set v žánru trance/ progressive ke stažení v sekci Download! Šesté pokračování série resisTrance je tentokrát tvrdší a dupavější, tak přeji příjemný poslech :)

11.01.2009: AC Žíznivci
vybojovali v zimním Exit Fortuna Cupu fantastické třetí místo! :o)

01.01.2009: Omlouváme se
předem za možný krátkodobý výpadek kolem 2.-5. ledna kvůli údržbě serveru.

01.01.2009: Joe & Lotrinka
přejí všem návštěvníkům hodně štěstí do roku 2009 :o)

16.11.2008: Ze sportu:
Milovičtí fotbalisté mají po několika dvouciferných vítězstvích po půlce sezóny jasně nakročeno do I.A třídy, s náskokem 12 bodů jasně vedou tabulku. Benátečtí hokejisté se zuby nehty drží v 1. lize, jsou mezi 16 týmy na 14. místě. Uvidíme, jak se povede novému kouči...

28.07.2008: Nejezděte
se koupat na Sadskou. My si pak nemáme kam lehnout :-D

05.07.2008: Jedeme na
dovču, takže o nás nějaký čas neuslyšíte, ale zato pak přineseme novou fotogalerii z hor a doženeme článkový deficit :o) J&L

23.06.2008: Plný počet
získaly Milovice z posledních dvou ligových zápasů, na jejich setrvání v okresním přeboru už to ale nic nezměnilo. Na hřišti jsem s foťákem chyběl, zmohl mě Francinův ležák :-D

Google

Naše megastránky běží na systému phpRS.